1/03/2013

Habcsókos kalács





Ez a kalács az egyik kedvencem (a Mogyorós-marcipános fonat mellett). Limara habcsókos kalácsa egyszerűen isteni, a habcsók tölteléket különböző "plusz kiegészítőkkel" szoktam feltúrbózni: hol mandulával, hol csokoládéval, hol vörösáfonyával, hol aszalt szilvával.....és még sorolhatnám. A legjobb, amikor a kalács külső részén ropog a hab, viszont a tészta belsejében krémesen olvad el az ember szájában a puha, meleg tészta mellett.

Hozzávalók a tésztához:
  • 600 g liszt
  • 50 g cukor
  • 3/4 tk. só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 180 ml tej
  • 60 ml víz
  • 100 g olvasztott vaj
  • 3 db tojássárgája
Hozzávalók a habcsókhoz:
  • 3 nagy tojás fehérje
  • csipet só
  • 1 tk. vanília eszencia
  • 100 g cukor
Hozzávalók a töltelékhez:
  • csokoládépor vagy kakaópor
  • őrőlt dió

Elkészítés:

A tésztát összeállítom, dagasztom és utána kétszeresére kelesztem. Lisztezett felületen ketté vettem a megkelt tésztát. Egy-egy sütőpapíron külön-külön kinyújtottam őket téglalap formára, kb. 2 mm vastagra. Az első tésztára kentem a hab felét, majd megszórtam jó vastagon csokoládéporral. A tésztát feltekertem, mint a beiglit, majd hosszában egy éles késsel ketté hasítottam. Kifordítottam a két fél tésztát, hogy a vágott felük legyen felfelé, majd összetekertem őket, ügyelve, hogy a vágás végig felül maradjon. A maradék habba óvatosan beleforgattam 3-4 púpozott evőkanál őrőlt diót és egy citrom reszelt héját, majd ezt kentem a másik kinyújtott tésztára. Ugyanúgy feltekertem, ketté hasítottam, megcsavartam, majd a sütőpapír segítségével átemeltem egy nagy tepsire. A két tekercs elfér egymás mellett. Hagytam kb. 30 percig, hogy ismét megkeljenek, majd 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 20-25 percig őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése