12/04/2012

Csigatorta



Mamámtól isteni finom szilvalekvárt kaptam a hétvégén, ezért gondoltam sütök egy egyszerű és finom sütit a mai reggelihez a habos-fahéjas kakaó mellé. Sajnos mandula nem volt kéznél, de enélkül is elkészítettem. Nem is volt rossz döntés, mert a csigatorta fél óra alatt elfogyott.

Hozzávalók:
  • 375 g liszt
  • 5 g cukor
  • 125 ml tej
  • 30 g friss élesztő
  • 75 g margarin
  • 1 tojás
  • csipet só
  • fél üveg szilvalekvár
  • 100 g porcukor
  • 1/2 citrom leve
  • 100 g aprított mandula


Elkészítés:

Felmelegítem a tejet. A lisztet egy nagy keverőtálba szitálom, és a közepébe mélyedést nyomok. Belemorzsolom az élesztőt, hozzáadok egy kicsit a langyos tejből, valamint az 1 teáskanál cukrot, majd a tálban lévő liszttel sűrű péppé keverem. Kb. 10 percig kelesztem meleg helyen. Felolvasztom a vajat, belekeverem a tejbe, majd hagyom langyosra hűlni. A maradék cukrot, a tojást, csipet sót és a langyos folyadékot apránként hozzáadom a tésztához, majd összedolgozom. A tésztát addig gyúrom, míg nem ragad, szükség esetén egy kevés lisztet adok hozzá. Visszateszem a tésztát a tálba és konyharuhával letakarva kb. 60 percig meleg helyen kelesztem, amíg a kétszeresére nő. Utána újra átgyúrom a tésztát. A sütőt 220 fokra melegítem elő és a tortaformát kivajazom. A tésztát téglalappá nyújtom és megkenem a szilvalekvárral, majd megszórom a felaprított mandulával. Feltekerem a szélesebb oldala felől, majd egyenlő darabokra vágom. A "csigákat" belefektetem a tortaformába és újabb 10 percig pihentetem. Kb. 45 percig sütöm, majd a porcukorból és citromléből összeállított mázzal meglocsolom a még forró torta tetejét.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése