12/06/2012

Falusi meggyes pite


Ha vasárnap délelőtt, akkor suli...augusztusig. Csoporttársaim hasonlóképpen, mint én SÜTIRAJONGÓK. Örömmel vállalták is a "vájling tesztalany" szerepet, ami annyit tesz, hogy minden vasárnap reggel édes, sós harapnivalókkal lepem meg őket. Az egyetlen kritérium az ő részükről a házias jelleg, az én részemről az egyszerű, gyors elkészíthetőség volt, mert ugye mindenkinek jól esik reggel 9 órakor egy meleg pite, friss sajtos-tepertős pogácsa...és még sorolhatnám. Ezúttal kelt tészta alapú meggyes pitét készítettem, ami ugyan a kelesztés miatt nem mondható épp a leggyorsabb sütinek, de az íze....


Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 5 g cukor
  • 200 ml tej
  • 25 g friss élesztő
  • 20 dkg zsír
  • 3 tojás sárgája
  • csipet só
  • 1 üveg magozott meggy+leve
  • ízlés szerint cukor (nálam 3 evőkanálnyi)
  • 1 csomag vaníliás pudingpor

Elkészítés:

A tésztát hasonlóképpen, mint a Csigatorta tésztáját elkészítem.  Felmelegítem a tejet, beleszórom a cukrot, belemorzsolom az élesztőt és félreteszem. Kb. 10 percig kelesztem meleg helyen. A lisztet egy nagy keverőtálba szitálom, hozzáadom a sót és összedolgozom a zsírral. A közepébe mélyedést nyomok, beleöntöm a tojás sárgákat, a megkelt élesztőt. A tésztát addig gyúrom, míg nem ragad, szükség esetén egy kevés lisztet adok hozzá. Visszateszem a tésztát a tálba és konyharuhával letakarva kb. 60 percig meleg helyen kelesztem, amíg a kétszeresére nő.  Nálam 3 evőkanálnyi cukrot elkevertem a meggybefőtt levével, illetve a pudingporral, majd felteszem főni. Folyamatos keverés mellett pudingot készítek belőle, amihez hozzáadom a magozott meggyet. Utána újra átgyúrom a tésztát, majd 2 gombócot formázok belőle. Kb. 30 percig meleg helyen pihentem tovább a sütit, és a sütőt 180-200 fokra előmelegítem. Mielőtt a sütőbe helyezném a tésztát, megszurkálom a tetejét, hogy a gőz távozni tudjon. Az előmelegített sütőben 30-40 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése